1513159294

Kökshandtag och knoppar online

Som en del i vår satsning på startups och entreprenörer sjösätter vi nu vår tredje investering inom ramen för Adjust ABs verksamhet. Denna gång ska vi hjälpa till att förändra upplevelsen för dig som vill köpa handtag eller knoppar på nätet. Från och med nu hittar du ett brett sortiment av beslag på frontapply.se handtag och knoppar på nätet.

– Vi är stolta att få vara med från ax till limpa i en sån här investering och kunna tillföra både kunskap inom marknadsföring, UX och processflöden. Efter en noggrann utvärdering av marknadsläget gjorde vi bedömningen att denna bransch står inför ett stort genombrott digitalt och det saknades helt aktörer som möter dagens krav från konsumenterna, säger Tobias Gustavsson, affärsutvecklare och ansvarig för investeringen hos Adjust AB.

Kort om beslag i Sverige

Alla som renoverar eller bygger nytt kök, badrum, garderob står inför val av beslag. Beslag består i regel av handtag och knoppar men kan även vara dörrhandtag, krokar, haspar och gångjärn. I Sverige är IKEA den i särklass största återförsäljaren av handtag och knoppar i och med sin särställning inom leverans av nya kök. Övriga aktörer inom segmentet är bland andra Beslag Design, Beslagsboden och Habo. I takt med att konsumenten hittar alternativ till klassiska köksleverantörer som IKEA och Marbodal lär sig köparen att leta på internet efter alternativ. Inom köksbranschen har företag som Superfront.com och Pickyliving.se visat tydligt att det finns alternativ till IKEA när det gäller detaljer som skåpsluckor och fronter. Utmanare digitalt, ett urval: bygghemma.se, beslagsbutiken.se, barahandtag.se.

Om Frontapply.se

Frontapply.se erbjuder ett av Sveriges bredaste sortiment av handtag och knoppar och med över 1000 olika att välja på finns mer än vad de allra flesta söker. Konsumenten kan välja mellan klassiska utföranden som Rostfri look och Krom till trendiga material som mässing och borstad koppar. Frontapply.se tillför flera nyheter till den som söker efter beslag. E-handeln har en tydlig utgångspunkt i mobile first där både menyer, bilder och filter anpassas för att kunna hanteras på en mindre skärm, men det är inte det enda. Även informationsdjup om produkterna och upptaggning gör det möjligt för besökaren att själv bestämma hur de vill starta sin sökning i shoppen.