IHM-business-school

Student på besök

I samband med årsskiftet får Adjust tillfällig tillökning!

Under nio veckor har Adjust nöjet att få tillgång till Julia Andreinis tid och kunskap. Kul tycker vi! Julia sökte jobb hos oss för tre år sedan men på grund av olika omständigheter blev det inget av det den gången men potentialen fanns där.

Julia är född och uppvuxen på Södermalm i Stockholm har efter några år som bland annat butikssäljare valt att börja studera på heltid för att kunna göra karriär inom försäljning och marknadsföring, något som hon brinner starkt för.

Julia studerar på IHM Business School sedan januari 2014 på en utbildning med inriktning mot just marknadsföring och försäljning. I den ingår kurser som bland andra strategisk och taktisk marknadsföring, projektmetodik, affärsengelska samt personlig och praktisk försäljning.

I höstas sprang vår VD Mats på Julia som berättade om sin utbildning på IHM. Hon nämnde att hon gärna skulle vilja göra sin andra praktikperiod hos oss och vi inledde med grundläggande möten för att se att nyttan fanns hos både parter och den hittade vi snabbare än vi ens kunnat hoppas på.

– Att jag inte fick jobbet för tre år sedan och anledningarna till det har sporrat mig och varit en starkt bidragande orsak till att jag sökte mig till IHM. Där kan jag bygga en stabil kunskapsgrund för min kommande karriär och när studierna är avklarade ser jag Adjust som ett väldigt bra steg. Mats och Tobias är väldigt duktig på det de gör och det är en ära att få jobba för dem och deras team under denna praktik, säger Julia.

– Julia har visat stor seriositet och höga ambitioner genom att komma tillbaka efter tre år med en riktigt bra utbildning i ryggen där vi känner att både Adjust och Julia kan dra nytta av varandra. Det är vårt gemensamma mål att det denna gång ska få ett slut som innebär en ny början, en anställning efter examen, säger Tobias Gustavsson.

Under dessa 9 veckor finns en plan som innebär att erfarenhetsutbytet är stort. Förutom att Julia följer med samtliga säljare på möten och skapar sig en bild av ”verkligheten” driver hon även flera parallella projekt, bland annat en stor förstudie med inriktning på den kommersiella delen av Instagram och vad en sådan tjänst innebär för våra lokala företag i Stockholm och dess eventuella närvaro där.